…Ηγουμενίτσα - Θεσσαλονίκη - Μέση Ανατολή

limani_thessalonikisΗ Ευρώπη διαχρονικά αναζητά μεταφορική δίοδο προώθησης των προϊόντων της στη Μέση Ανατολή. Η διαδρομή Κεντρική Ευρώπη – Ιταλία – Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Μέση Ανατολή, αποτελεί μια άριστη λύση. Μια λύση συνδυασμένων μεταφορών, που αξιοποιεί υποδομές που έχουν χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. Αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η Εγνατία Οδός αλλά και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η μεταφορά πραγματοποιείται οδικώς από την Κεντρική Ευρώπη μέχρι την Ιταλία, από την Ηγουμενίτσα μέσω Εγνατίας Οδού στη Θεσσαλονίκη και δια θαλάσσης από την Ιταλία στην Ηγουμενίτσα και από τη Θεσσαλονίκη στη Μέση Ανατολή.

Μεγάλο μέρος μια τέτοιας διαδρομής αποτελούν οι θαλάσσιες μεταφορές που είναι φθηνότερες και ταυτόχρονα υπερπηδούνται χώρες όπως η Τουρκία.

Μειώνονται τα γραφειοκρατικά κόστη, καθώς περιορίζονται οι τελωνειακοί έλεγχοι που εμπλέκονται και ταυτόχρονα αυξάνεται η ασφάλεια μεταφοράς των εμπορευμάτων, αφού δεν χρειάζεται πλέον να διασχίζονται οδικώς εμπόλεμες περιοχές.

Οι μεταφορές αποτελούν σημαντικό μέρος της οικονομικής δραστηριότητας των σύγχρονων οικονομιών. Παγκοσμιοποιημένη οικονομία χωρίς μεταφορές δεν γίνεται. Ανταγωνιστή και εξωστρεφής ελληνική οικονομία χωρίς αυτές δεν μπορεί να υπάρξει. Οι μετρήσεις των τελευταίων ετών δείχνουν ότι οι μεταφορές καλύπτουν περίπου το 7% του ΑΕΠ της χώρας μας.

Την τελευταία διετία υπήρξε αναστάτωση για την «απελευθέρωση των μεταφορών». Η επιχειρηματολογία ήταν, ότι η απελευθέρωση των μεταφορών θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Η πολιτεία αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα των μεταφορών στη δημιουργία ΑΕΠ, επέλεξε να επανεξετάσει το καθεστώς λειτουργίας τους.

Επίσης τις τελευταίες δεκαετίες όλη η Ευρώπη επενδύει στις συνδυασμένες μεταφορές. Η συνεκμετάλλευση διαφόρων μορφών μεταφορών, καθιστά περισσότερο αποτελεσματικές τις υποδομές μεταφορών που χρηματοδοτούνται από την ίδια την Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο που στις ευρωπαϊκές προγραμματικές περιόδους (2007-2013 , 1999-2006) υπήρχαν ειδικές αναφορές στις συνδυασμένες μεταφορές.

Τώρα στην μετά το PSI εποχή, που αναζητούμε στη χώρα μας τομείς δραστηριοποίησης για να αναπτυχθούμε ως οικονομία, η συγκεκριμένη πρόταση βοηθά, χωρίς να χρειάζονται νέες επενδύσεις αλλά αξιοποιώντας τις ήδη υπάρχουσες.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα karfitsa, 17-03-12

 

Social Media

fb tw yt fkr

Facebook

Επικοινωνια

press2
Διαφήμιση