Η Θεσσαλονίκη μπορεί να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία

thes_1

Η πόλη του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Αγίου Δημητρίου, η πρωτεύουσα της Μακεδονίας με τη μακραίωνη ιστορία της, αποτελούσε πάντα ένα λίκνο πολιτισμού που παρά τις δυσκολίες και τις καταστροφές, παρέμεινε και παραμένει πάντα ζωντανή. Σήμερα, σε ένα περιβάλλον διεθνούς και εγχώριας οικονομικής κρίσης, η Θεσσαλονίκη γιορτάζει τα 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της και παράλληλα αναζητά ένα νέο ρόλο, που έγκειται στον επαναπροσδιορισμό της σχέσης της πόλης με την οικονομική της ανάπτυξη. Με τη γεωστρατηγική της θέση και με την πληθώρα των πλεονεκτημάτων της, μπορεί να πρωταγωνιστήσει ως οικονομικός, αναπτυξιακός και πολιτιστικός πόλος ολόκληρης της ΝΑ Ευρώπης.

Απαιτείται ένα νέο αναπτυξιακό όραμα και σχέδιο το οποίο θα χαράξουμε όλοι μαζί, ορίζοντας τις κατευθυντήριες γραμμές, που θα οδηγήσουν στη βελτίωση τόσο του παρόντος, όσο και του μέλλοντος της πόλης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Για να πραγματωθεί όμως ο παραπάνω στόχος και να γίνει η Θεσσαλονίκη οικονομικός πόλος των Βαλκανίων, πρέπει να λύσουμε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της: τη φυγή των παραγωγικών μονάδων από την περιοχή, ή το οριστικό κλείσιμό τους. Αναγκαιότητα αποτελεί η στήριξη της επιχειρηματικότητας και η υιοθέτηση όλων εκείνων των αναγκαίων μέτρων που προσελκύουν νέες εγχώριες αλλά και ξένες επενδύσεις. Αν δεν φτιάξουμε ένα ελκυστικό φορολογικό περιβάλλον, αν δεν λύσουμε προβλήματα γραφειοκρατίας, διαφθοράς, εάν δεν δημιουργήσουμε εκείνες ακριβώς τις συνθήκες που προσελκύουν επενδύσεις και κεφάλαια, τότε κανένα από τα υπάρχοντα πλεονεκτήματα ή έργα υποδομής δεν θα θέσει την περιοχή σε αναπτυξιακή τροχιά.

Φτιάχνοντας ένα τέτοιο αναπτυξιακό περιβάλλον, μετατρέποντας δηλαδή τη Θεσσαλονίκη σε οικονομικό πόλο και παράλληλα βλέποντας την μέσα από τη μακραίωνη ιστορία της, τότε καταλαβαίνουμε ότι η πορεία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το λιμάνι της.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να αποτελέσει καίρια εμπορική πύλη εισόδου – εξόδου εμπορευμάτων και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα έργα υποδομής (εμπορευματικοί σταθμοί, Εγνατία, σιδηροδρομικό δίκτυο κτλ.), μπορούμε να επιτύχουμε έναν κυρίαρχο μεταφορικό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων αλλά και της ΝΑ Ευρώπης. Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ζωτικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το πανεπιστήμιο (Α.Π.Θ., Διεθνές Πανεπιστήμιο), το οποίο πρέπει να βρεθεί στο κέντρο αυτής της αναπτυξιακής πορείας προσδίδοντάς της μια άλλη διάσταση, αυτή της καινοτομίας και της γνώσης.

Η Θεσσαλονίκη, στο κατώφλι του 2012, έχει τις δυνατότητες, μπορεί και πρέπει να περάσει σε μια αναπτυξιακή αντεπίθεση, να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Σήμερα στη Θεσσαλονίκη» 17-18/03/12

 

Social Media

fb tw yt fkr

Facebook

Επικοινωνια

press2
Διαφήμιση