Θα μιλήσουμε ποτέ για ΖΩΝΤΑΝΗ (οικονομικά) ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ;;

Στο παρελθόν στη ΔΕΘ «η ζώσα οικονομική κοινότητα της Θεσσαλονίκης» συναντούσε τους «υπόλοιπους Έλληνες και ξένους παράγοντες» της Ελληνικής Οικονομίας. Κάθε χρόνο στη διάρκεια της ΔΕΘ οργανώνονταν συζητήσεις, συνέδρια κλπ οικονομικής φύσεως. Η δυνατότητα της Θεσσαλονίκης να διατηρεί την οργάνωση αυτής της έκθεσης τόσα χρόνια, δεν ήταν αποκομμένη από τη σημαντική συνεισφορά της πόλης στα οικονομικά δρώμενα της χώρας. Η Θεσσαλονίκη και η γύρω περιοχή αποτελούσε πάντα έναν ισχυρό παραγωγικό ιστό της πατρίδας.

Σήμερα που η ύφεση πλήττει τη χώρα, η Θεσσαλονίκη είναι η περιοχή που επηρεάζεται «τα μέγιστα». Είτε γιατί οι γείτονες χώρες μοιάζουν με φορολογικούς παραδείσους σε σχέση με τη χώρα μας, είτε γιατί έχουμε παραμελήσει το φυσικό μας πλούτο.

Όσες παρεμβάσεις και αν γίνουν για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στην πόλη, όσες δημόσιες υποδομές και να ολοκληρωθούν, αν δεν ενσωματωθούν σε στρατηγική προσέλκυσης επενδύσεων το πιο πιθανό είναι να αναζητούμε μετά από μερικά χρόνια χρήματα για τη συντήρησή τους.

Επιβάλλεται ο δημόσιος διάλογος στην πόλη μας να συμπεριλαμβάνει άμεσα την προσέλκυση επενδύσεων.

Όταν λοιπόν οι αυτοδιοικητικοί άρχοντες της πόλης απαξιώνουν τη ΔΕΘ, έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν και προτάσεις για την αναπλήρωση του κενού που μένει στην πόλη.

Δυστυχώς δεν μπορεί όλη η πόλη να ζήσει μόνο με τον τουρισμό. Μπορεί ο τουρισμός να αποτελεί το σημαντικότερο τομέα της Ελληνικής Οικονομίας, αλλά δυστυχώς δεν αποτελεί τον κύριο τομέα της πόλης μας. Πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ούτε η ναυτιλία που αποτελεί τον άλλον ισχυρό οικονομικό τομέα της χώρας μπορεί να αποτελέσει για τη Θεσσαλονίκη την κύρια οικονομική δραστηριότητα. Η μεταποίηση που αποτέλεσε τον μοχλό οικονομικής ενίσχυσης της πόλης, σήμερα μεταφέρεται στις γείτονες χώρες.

Η πόλη συνεχίζει όμως να περικλείεται από το μεγαλύτερο «περιβόλι» της χώρας και να αποτελεί έδρα καλών τριτοβάθμιων ιδρυμάτων με καταπληκτικό επιστημονικό προσωπικό, ανεξάρτητα της «επίπονης» προσπάθειας ορισμένων να τα απαξιώνουν συνεχώς.

Η πόλη συνεχίζει να έχει ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στα Βαλκάνια και σε συνδυασμό με την Εγνατία οδό και τις καθέτους της, μπορεί να αποτελέσει πραγματικό διαμετακομιστικό κέντρο, αρκεί να μην απαξιώνουν στοχευμένα τις υπόλοιπες υποδομές, όπως η σιδηροδρομική της σύνδεση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Αν λοιπόν επιλέξουμε να επενδύσουμε σε αυτά που έχουμε  και σε αυτά που την έκαναν διαχρονική, τότε μαζί με τις επιμέρους οικονομικές δραστηριότητες, μπορεί η Θεσσαλονίκη να αποτελέσει ξανά σημαντική Οικονομική Οντότητα.

Τώρα που η χώρα βρίσκεται στην οικονομική καταιγίδα, η πόλη μας πρέπει να βρει τον δρόμο της. Αν η προσέλκυση επενδύσεων δεν αποτελεί αντικείμενο του καθημερινού μας δημόσιου διαλόγου, τότε η πόλη θα αυξάνει την εξάρτιση της από την «Αθήνα».

Εύκολα απαξιώνεις θεσμούς και κριτικάρεις πρόσωπα, δύσκολα όμως δημιουργείς νέους θεσμούς και ακόμη δυσκολότερα αναγνωρίζεις την προσφορά άλλων προσώπων. Αν όμως δεν προλάβεις να δημιουργήσεις, συνεργείς με την απαξίωση στην επιτάχυνση του μαρασμού και αυτό είναι που πρέπει να αποφύγουμε για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την πόλη μας οικονομικά ζωντανή.

*Δημοσιεύθηκε στις 31/08/11 στο thestival.gr

http://www.thestival.gr/views/item/6625-we-never-talk-live-economically-thessaloniki

Πανοζάχος Δημήτρης

Οικονομολόγος

Μέλος Εκτελεστικής Γραμματείας ΝΔ

Συντονιστής Τομέα Κεντρικής Μακεδονίας ΝΔ

Πρ. Γ.Γ Περιφέρειας Ηπείρου

 

Social Media

fb tw yt fkr

Facebook

Επικοινωνια

press2
Διαφήμιση